Inai Masih Merah, Pengantin Baru Pengs@n Di HospitaI Selepas Tengok Keadaan Suami KemaIangan – “Pihak Sana Seolah Tak Hirau Keadaan Kami”

KETIKA inai di jari masih belum hilang warnanya, pasangan pengantin baru ini diuji dengan hebat.

Baru 10 hari melayari alam rumah tangga, si suami ced3ra par3h kerana terlibat dengan kemal4ngan jalan raya yang mengak1batkannya terl4ntar sehingga kini.

Menurut Ummin Kalsom Ramli, suaminya, Mohd Irfan Mohd Remli, 25, ketika itu dalam perjalanan pulang ke rumah dari kedai milik sepupunya, sebelum motosikal yang ditunggangi dil4nggar oleh sebuah kereta.

Akibat kemal4ngan tersebut, suaminya yang merupakan pekerja bagi sebuah syarikat penyelenggaraan jalan raya mengalami lvka p4rah di tangan kanan, keced3raan pada tul4ng dan hampir 80 peratus anggota badan pada sebelah kanannya pat4h.

Trag3di tersebut berlaku pada 4 Julai lalu, 10 hari selepas pasangan ini diijabkabulkan pada 25 Jun.

Hampir tiga bulan berlalu, namun segala-galanya masih jelas terlayar di hadapan mata wanita berusia 26 tahun ini.

“Saya menetap bersama ibu mentua di Bukit Panau, Tanah Merah, Kelantan. Malam tu sementara tunggu suami pulang, kami bersembang sampailah ke tengah malam. Selalunya bersembang tak sampai lewat pun.

“Baru je nak letak kepala dekat bantal, saya dapat panggilan mengatakan suami kemal4ngan. Teruslah kami bergegas ke hospital. Dalam perjalanan, macam-macam benda bermain dalam kepala tapi saya harap keadaanya tak tervk.

“Tapi sebaik saja tengok dia depan mata dekat hospital, terus saya reb4h dan pengs4n. Dengan tangan kanannya yang par4h dan tubuh berlumvran dar4h. Tak sangka keced3raannya tak seperti yang saya fikirkan,” ujarnya yang senang disapa Ummin.

Suami Ummin ced3ra p4rah akibat dil4nggar kereta dan ditempatkan di unit raw4tan rapi (ICU) selama 11 hari.

Menurut wanita ini, selepas tiga siri pembed4han dan raw4tan, keadaan suaminya bertambah baik namun masih terl4ntar sehingga kini.

Demi sayang, wanita ini berkata dia mengambil keputusan untuk berhenti kerja bagi memberikan sepenuh perhatian sepanjang tempoh raw4tan dan proses pemul1han suaminya.

“Tak kerja sekarang, tapi InsyaAllah ada rezeki kelak berkat menjaga suami. Sebagai isteri, saya perlu ada di sisi suami untuk beri kata-kata sokongan dan semangat kepadanya. Pernah beberapa kali dia d0wn dan sed1h sebab keadaannya tak sama macam dulu.

Ummin setia berada di sisi sehingga sanggup mengambil keputusan untuk berhenti kerja demi memberi tumpuan kepada suaminya.

“Setiap kali itulah, saya akan pujuk dan teg4skan yang saya tak akan tinggalkannya. Dia sak!t, saya pun terasa sak!tnya. Ini ujian buat kami berdua dan biarlah hadapi bersama-sama.

“Sememangnya kekangan yang kami hadapi ketika ini adalah dari sudut kewangan memandangkan kami berdua tidak bekerja sekarang. Alhamdulillah ada kawan-kawan suami yang pemurah dan baik hati, keluarga dan orang terdekat yang prihatin.

“Cuma terkilan sedikit apabila pihak di sana seolah-olah tak hirau keadaan kami sedangkan dia yang mel4nggar dan dilaporkan di bawah pengarvh d4dah. Bab itu, saya hanya mampu serah kepada Allah,” ujarnya yang sebelum ini bekerja di stesen minyak.

Tak kerja sekarang, tapi InsyaAllah ada rezeki kelak berkat menjaga suami. Sebagai isteri, saya perlu ada di sisi suami.

UMMIN KALSOM RAMLI

ISTERI

Tidak menyangka perkongsiannya meraih perhatian ramai, Ummin dalam masa sama meluahkan rasa terharu kerana tidak putus-putus menerima kata-kata semangat dan doa daripada netizen.

“Terima kasih yang tak terhingga kepada yang doakan kesembvhan suami, dan kata-kata semangat untuk kami walaupun tak saling mengenali.

Ummin tetap berharap agar suaminya pulih seperti dahulu meskipun mengambil masa yang lama.

“Harapan saya satu saja, nak tengok suami sembuh seperti dulu walaupun doktor kata mungkin ambil masa setahun lebih juga. InsyaAllah suami akan jalani pembed4han keempat pada November depan. Teruslah doakan kami.

“Buat orang di luar sana, hati-hati memandu kenderaan, jadi pemandu berhemah dan janganlah pentingkan diri hingga bahay4kan ny4wa orang lain. Ingatlah mereka juga ada isteri serta keluarga,” katanya lagi.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: Mstar

Be the first to comment on "Inai Masih Merah, Pengantin Baru Pengs@n Di HospitaI Selepas Tengok Keadaan Suami KemaIangan – “Pihak Sana Seolah Tak Hirau Keadaan Kami”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*