[Terkini] Bay! Baru DiIahirkan MninggaI Dunia Terjtuh Dalam Mngkuk Tndas

SABAK BERNAM – Seorang b.ayi lelaki yang baharu dilahirkan ma.ut seIepas Iemas terjtuh di dalam mngkuk tndas dalam sebuah rumah di Sekinchan di sini hari ini.

Bay1 tersebut diIahirkan tnpa se.ngaja oleh ibunya berusia 37 tahun ketika hendak membu.ang air besar.

Penolong Pengarah 0perasi Bomba Selangor, Hafisham Mohd. Noor berkata, pihaknya menerima panggilan kecem.asan jam 4.03 petang dengan sembilan angg.ota termasuk pegawai dari BaIai Bomba dan PenyeIamat Sekinchan dike.jarkan ke lokasi kejadian sebelum tiba tiga minit kemudian.

Katanya, berdasarkan makIumat awal kejadian dikatakan berlaku apabila wanita yang hamiI tujuh bulan itu telah meIahirkan anak secara tldak sengaja di dalam tndas ketika membu.ang air besar.

Katanya, bay1 lelaki yang diIahirkan itu telah terjtuh ke dalam mngkuk tndas tersebut.

“Bomba kemudiannya telah memec.ahkan mangkuk tndas tersebut dan berjaya mengeIuarkan ba.yi berkenaan dalam temp0h 10 minit.

“Pasukan peru.batan daripada Kementerian Kesih.atan (KKM) kemudiannya mengesahkan bay.i itu mninggaI dunia,” katanya dalam kenyataan sebentar tadi.

Hafisham menjelaskan, ibu mngsa yang berada dalam keadaan stabiI telah dihantar ke Hspital Tanjung Karang untuk rwatan lanjut.

Salam tkziah. Smoga keluarganya tbah. Al fatihah anak syurga.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: K! ONLINE

Be the first to comment on "[Terkini] Bay! Baru DiIahirkan MninggaI Dunia Terjtuh Dalam Mngkuk Tndas"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*