Kerana Eira, lelaki ini sanggup doa peguam ditimpa kecel4kaan spt Fedtri

Nampaknya isu melibatkan nama Eira Aziera usahwan kosmetik masih belum reda. Dari isu disam4n sehinggalah berlarutan kepada pengikut beliau yang tampil mempertahan beliau sehingga sanggup mendoakan k3celakaan seperti yang berlaku kepada personaliti  tv Fedtri Yahya

Begitulah yang berlaku kepada peguam Nor Zabetha sehingga seorang pemilik akaun Mohd Izuddin sanggup meninggalkan komen bersifat j3lik. Berikut perkongsian Zabetha di fb milik beliau

“Ini diletakkan dibawah gambar anak saya di dalam cable car.

” Beginilah, hantarlah berapa banyak kali pun ‘Cyber troopers’, saudara-mara, followers, blogger upahan. Saya tidak akan membuat permohonan maaf kepada Iera. Kenapa saya yang perlu memohon maaf kepada dia?

” Apa saya buat pada dia? Semua yang berlaku ini bermula daripada siapa? Kes kedai 35 di Melaka siapa puncanya? Kes memaki hamun Suharnizan juga siapa puncanya?

” Dalam video oleh iera terhadap Surhanizan, bermula dengan soalan Surhanizan “Sis, live ada Klubna Laleh dekat tepi, buat live makan, masak, makan ubat kurus tula ya?”

“Bagaimana soalan begini, dibalas dengan kata makian menyamakan orang dengan seekor babi. Dikatakan anak haram. Soalan yang tiada makian, dibalas dengan kata-kata penghinaan begini?

” Yang pentaksub ini, seriously. Benak sangatkah pemikiran sampai langsung tidak nampak? Buta sangatkah mata sampai tidak dapat bezakan antara batil dan benar?

” Katanya hendak mendoakan kecelakaan saya setiap hari sehingga saya tarik balik tuntutan. Ni bang oi? Siapa peguam yang mewakili Surhaniza ini? Awak ni dah salah rumah. Bukan saya mewakili dia. Sudah terang dan jelas saya tulis status yang saya tidak mewakili Suharniza. Suharniza maklumkan yang dia ada peguam sendiri.

“Jangan awak menyalah gunakan konsep doa. Doa pada Allah ini, tidak mendoakan kecelakaan orang. Allah itu Maha Mengetahui. Maha Mengasihani. Semoga Allah membuka hati kepada manusia yang begini supaya sedar.

” Sama spesis semua pengikutnya. Kasihan.

Komen bersifat j3lik yang di tinggalkan

Siap Hantar Geng

“Tak payah hantar geng suruh saya jangan saman atau tarik balik tuntutan saman.

” Saya bukan peguam kes Surhanizan pun. Dia sudah ada peguam yang mewakilinya. Kalau geng-geng pentaksub hendak membela sekalipun.

“Kata pentaksub, iera tak ada salah apa. Kalau tak salah, tak payah gertak peguam tarik balik kes. Tak payah hantar ‘cyber troopers’ untuk menakutkan. Kalau betul, lawanlah dekat mahkamah.

” Pentaksub; kata betul sangat. Pentaksub rasa dia teraniaya. Takkanlah kalau sudah tak salah atau teraniaya takut hendak ke mahkamah.

” Pakai geng ramai-ramai, main ugut-ugut melalui sosial media ini, macam perangai gangster. Alang-alang hendak membuli. Baik, sekarang saya akan ambil tindakan dan ikut saluran undang-undang yang betul.

” Jom! Saya ajar. Saya mula-mula hendak duduk diam-diam dan tenang-tenang saja. Makin mencabar. Jangan dengan pemula punca ini semua sekali saya saman.

Rata-rata netizan mendoakan dan terus memberikan sokongan kepada peguam ini

Eira sebelum ini ada memuat naik status dengan berserta gambar pelangi mendoakan Fedtri Yahya

Berikut pula reaksi dari Eira

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه .
Eira dikhabarkan Pengacara Senior TV3 Fedtri Yahya telah terlibat dengan ke-malangan jalan raya. Follower² Eira yang Eira sayang tolong sama² doakan agar abang Fedtri Yahya cepat sembuh dan kembali bertugas seperti biasa. In Shaa Allah. Ameen Ya Rabb

Fedtri Yahya Beransur Puulih

Dalam pada itu pengacara Ahmad Fedtri Yahya berkongsi perkembangan dirinya selepas terlibat dalam satu insiden kemalangan yang mengakibatkan kecederaan pada bahagian mukanya kelmarin.

Menerusi satu entri di Instagram, Fedtri memuat naik gambar keadaan dirinya yang kini sudah berada dalam keadaan stabil.

Begitupun, menurut Fedtri, dia menganggap insiden yang menimpa dirinya itu sebagai satu hal yang mempunyai hikmah di sebaliknya.

“Salam Jumaat. Hari berkah. Ujian tanpa diduga. Kun faya kun.

“Semoga menjadi kafarah dosa. Pasti ada hikmah,” coretnya dalam posting tersebut.

Fedtri turut berkongsi keadaan wajahnya yang terpaksa menerima jahitan akibat kemalangan yang menimpanya selepas terjatuh sewaktu menunggang sebuah basikal.

“Syukur atas ujian ini. Betapa baiknya Allah dengan menghadirkan orang sekeliling yang cukup-cukup baik. Nikmat yang cukup besar.

“Doakan kesembuhan untuk semua,” tulisnya.

sumber Nor Zabetha

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment on "Kerana Eira, lelaki ini sanggup doa peguam ditimpa kecel4kaan spt Fedtri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*