Ahmad Tarmimi Siregar dedah sebab tak bawa ke Hospital sebelum Isterinya menghembvskan nafas terakhir

ISTERI kepada pelakon, Datuk Ahmad Tarmimi Siregar iaitu Datin Zulhaila Siregar Sulaiman menghembvskan nafas terakhir kira-kira pukul 2 pagi, Jumaat.

Menerusi laporan Harian Metro, Ahmad Tarmimi memaklumkan Allahy4rham yang berusia 64 tahun meningg4l dunia di kediaman mereka di Bangsar, Kuala Lumpur akibat masalah pern4fasan.

“Selalunya setiap kali bangun solat tahajud dalam jam 2 pagi saya akan periksa dia dulu, tapi tadi tidak. Dalam jam 4 pagi baru saya periksa dan mendapati dia sudah tidak bergerak dan kaki pun sejuk.

“Kali terakhir saya bercakap dengannya sebelum tidur iaitu jam 11 malam. Saya sempat hantar video kepada ahli keluarga bagi memaklumkan keadaannya yang tidak berapa okay. Pernaf4sannya dan oksigen kurang bagus serta nampak penat sangat.

“Saya nak bawa dia ke hospital, tapi disebabkan peny4kit dialami membabitkan paru-paru ditambah pula musim Cov1id-19, jadi saya fikir ia tidak sesuai. Tidak menjangka pula dia sudah mahu pergi,” katanya.

Foto kenangan Ahmad Tarmimi bersama isteri.

Sementara itu, Ahmad Tarmimi berkata keadaan kesihatan isterinya mula merosot beberapa tahun lalu selepas disahkan menghidap peny4kit sekatan pulmonari kroni1k (COPD) tujuh tahun lalu.

“Sakit dialami sudah tujuh tahun, tapi mulai merosot sejak tiga tahun lalu yang mana dia sudah tidak boleh keluar rumah. Kalau keluar pun, kena bawa oksigen bersama. Itu pun sesekali saja.

“Sejak dua minggu lalu dia sudah tidak berapa ingat, malah minggu ini pernaf4sannya tidak menentu. Jadi, saya bercakap pada diri, saya reda jika Allah mahu mengambilnya. Ambillah dia.

“Macam semalam pun saya pujuk dia makan dan minum, tapi tak nak. Dia sempat cakap nak pelluk anak bongsu yang baru pulang dari kerja,” katanya.

Jenaz4h Allahyarham akan dikebvmikan di Tanah Perkubvran Islam Bukit Kiara selepas Zuhur.

Sementara itu, beberapa rakan artis turut berkongsi dvka dan memuat naik ucapan takziah kepada keluarga Allahy4rham di Instagram.

Untuk rekod, Zulhaila merupakan penerbit bersama filem Belukar lakonan Bront Palarae dan Daphene Iking.

Dia juga pernah membintangi filem Sepi pada 2008.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : komedi media

Be the first to comment on "Ahmad Tarmimi Siregar dedah sebab tak bawa ke Hospital sebelum Isterinya menghembvskan nafas terakhir"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*