“Sepatutnya Adakan Majlis Resepsi Bulan Ini, Tapi Tak Kesempaian,” – 3 Bulan Anak Lelaki Pergi Dijempvt Ill4hi, Azian Mazwan Sapuan Reda Atas Pemerglan Arw@h

Penyanyi popular era 1980-an yang juga pernah menyertai program Gegar Vaganza 2, Azian Mazwan Sapuwan akui rasa s4yu dan sed1h apabila mengenangkan keadaan cucunya yang membesar tanpa bapa.

Terdahulu, anak keempatnya, allahy4rh4m Mohamad Aqil Zulkarnain telah pulang ke rahm4tullah 16 Disember tahun lalu selepas lebih tiga minggu k0ma akibat kem4lang4n jalan raya.

Difahamkan, arw4h menghembvskan nafas ter4khir jam di wad Unit Raw4tan Rapi (ICU), h0spit4l Selayang.

arw4h men1ngg4lkan seorang balu bersama anak tunggal mereka.

“Anak saya bernikah tahun lalu, namun kami belum sempat mengadakan sebarang majlis. Sepatutnya, mengikut perancangan, kami mahu mengadakan majlis resepsi untuk meraikan perkahwinan akhir bulan ini.

“Tarikhnya belum ada, cuma rancang nak langsung bulan ini. Malah ada juga serba sedikit persiapan yang sudah dilakukan.

“Tetapi, rencana Allah lebih hebat, perancangan itu tidak kesampaian. Apa pun memang rasa terkil4n dan sed1h lebih-lebih lagi bila terpandang wajah cucu.

“Setiap kali saya melihat wajah si kecil itu, terbit perasaan s4yu mengenangkan dia akan membesar tanpa kehadiran seorang bapa,” katanya.

Azian terdahulu ditemui di majlis pelancaran busana Munawwareen 2020, di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Reda atas ketentuanNya, penyanyi lagu Rumah Kecil Tiang Seribu ini juga akui, sebagai ibu dia masih terkenangkan pemerg1an arw4h tersayang.

Bagaimanapun dia perlu kuat demi suami serta anak-anak yang lain.

“Dua bulan telah berlalu, saya masih terkenang. Sesekali rindu itu datang. Untuk menghil4ngkan perasaan terbabit, saya melihat dan memeluk pakaian arw4h.

“pemerg1an arw4h memang sangat mengejutkan kami sekeluarga. Pada awalnya, saya akui sukar untuk terima kenyataan dia sudah pergi dijemput Ilahi.

“Mula-mula, saya rasa sangat sedih tetapi saya teringat dengan pesan seorang ustaz, tidak manis andai terlalu meratapi pemerg1an arw4h.

“Lalu saya cuba isi masa dengan lakukan pelbagai aktiviti selain memanjangkan doa buat allahy4rh4m.

“Pada masa sama, apa yang berlaku ini membuatkan saya lebih kuat selain mendekatkan diri kepdaNya dan isi masa dengan membaca ayat-ayat suci al-Quran,” jelasnya jujur.

Ikuti temu bual penuh bersamanya di sini;

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Azian Mazwan Sapuwan kenang arwah anak dalam doa, pergi mengadap Illahi genap 3 bulan lalu selepas 3 minggu koma akibat kemalangan jalan raya, Disember lalu. Al Fatihah #MHnews #MediaHiburan

A post shared by Media Hiburan (@mediahiburanofficial) on

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber:MH

Be the first to comment on "“Sepatutnya Adakan Majlis Resepsi Bulan Ini, Tapi Tak Kesempaian,” – 3 Bulan Anak Lelaki Pergi Dijempvt Ill4hi, Azian Mazwan Sapuan Reda Atas Pemerglan Arw@h"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*