‘Abam Titip Salam Untuk Rasulullah Tapi Allah Bawa Abam Jumpa Terus’ – Yusuf Azmi

Pem3rgian pelawak berbakat, Abam Bocey pastinya akan dirindui para peminat dan rakan-rakan. Peribadinya yang merendah diri dan mengutamakan keluarga dalam segenap hal membuatkan Abam disayangi ramai. Malah, arw4h turut bermurah hati berkongsi rezeki dengan orang-orang yang memerlukan.

Terbaru, aktivis, Yusuf Azmi mendedahkan perbualannya bersama Abam sewaktu berada di tanah suci. Katanya, arw4h ada titipkan salam buat Rasulullah dan tidak lupa mendoakan isteri dan ibu. Mulianya hati Abam.

Hati mulia

Saya baru mengenali Arw4h Syed Umar Mokhtar b. Syed Mohd Ridzuan (Abam Bocey) pada Mulan mac 2019. Banyak rahsia kemuliaan hati beliau. Sewaktu saya nak berangkat ke Tanah suci beliau selalu berwhatsapp dengan saya. Beliau sangat mulia hatinya di pandangan saya yang faqir ni. Tiada apa yang perlu kita pertikaikan kenapa beliau pergi dengan begitu dirindui oleh umat islam di Negara ini.

Abam titipkan salam buat Rasulullah

Kerana keperibadiannya. Akhl4knya. Siapa pun mencembvrui kepermergian seperti arw4h. Beliau hatinya luar biasa. Allah pilih arw4h kerana hatinya dan akhl4knya. Sampai hari ni saya tak dapat men4han kesed1han kerana arw4h banyak kali ingin bertemu dengan saya.

Tetapi Allah ambil beliau dan tempatkan arw4h di taman taman syurga.

Allah bawa jumpa terus

Abam panggil kanda disana ye. Kanda juga rindukan tempat yang indah seperti abam. Abam jangan lupakan kanda ye. Sehari sebelum Abam pergi meningg4lkan kita. Selepas asar kanda buat sedikit amalan biasa untuk semua yang kanda kasihi dan cintai. Keesokkan hari subuhnya Abam pergi meninggalkan kita semua. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik buat Abam.

Ten4nglah Abam di dalam syurga. Abam titipkan salam untuk baginda Rasulullah. Tapi Allah bawa Abam bertemu dengan baginda Rasulullah SAW terus. Indahnya hidup Abam.

Sumber : Yusuf Azmi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: OHBULAN!

Be the first to comment on "‘Abam Titip Salam Untuk Rasulullah Tapi Allah Bawa Abam Jumpa Terus’ – Yusuf Azmi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*