Selepas Dua Hari Pemergian Abam, Baru ‘Muncul’ Gambar Isterinya. Ramai Sebak Lihat Keadaan Isteri Abam Bocey

Sejak hari pertama pemergian Syed Umar Mokhtar atau Abam pada Isnin lalu, kelibat isterinya seakan tidak kelihatan. Menghorm4ti kesedihan yang dialami, pihak media juga dilihat tidak menemu ramah isterinya yang dalam keadaaan dvka.

Isterinya, Siti Nurhidayah Mohd Ali, adalah insan pertama menyedari bahawa Abam Bocey telah pergi menghadap Illahi. Ketika itu dia telah mengejutkan Abam untuk menunaikan solat Subuh namun suaminya hanya diam tak berganjak.

Shaabat handai & keluarga masih ziarah pus4ra Abam

Sejak dua hari pemergian Abam, tiada langsung gambar isterinya terlihat di kvbur dan juga temu bual bersama media. Hal-hal berkaitan ulasan pem3rgian Abam lebih banyak diceritakan oleh ibu, adik serta sahabat handai.

Namun, menerusi muat naik daripada Shahrol Shiro, dapat dilihat wajah isteri Abam yang seakan tenang dan redha dengan ketentuan.

Dukung anak yang belum tahu apa2

Sambil mendukung anaknya Syed Uthman Hamzah, Hidayah terlihat sangat tabah dan masih mampu tersenyum disamping sahabat-sahabat serta ahli keluarga suaminya.

Masih boleh tersenyum

Isteri mana tidak berdvka atas pemergian suami tercinta. Sudah tentu ia menjadi satu kenangan paling pahit untuk ditelan oleh Hidayah.

Walau bagaimanapun, dengan sokongan orang sekeliling serta anak yang masih memerlukan perhatian, Hidayah boleh disifatkan sebagai insan hebat kerana kehilangan suami ketika anak mereka baru berusia 5 bulan.

Kuatnya hati seorang isteri

Sehubungan dengan perkongsian daripada Shahrol itu, rata-rata warganet telah mendoakan agar wanita itu terus cekal menempuh hari mendatang selepas ketiadaan Abam.

Mereka juga berdoa agar r0h pelawak terkenal itu ditempatkan dalam kalangan orang beriman dan ahli keluarganya redha dengan perginya insan mulia ini.

Apapun, sama-sama kita sedekahkan al-Fatihah buat arrwah Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd. Ridzuan.

Arwh seorang yang sangat baik

 

Sedih & sebak tengok isteri serta ibu Abam

Semoga  ditempatkan dalam kalangan orang beriman

“Kalau Ma.ti..Sorang Tu Je Yg Tinggal”- Abam Ada Cakap Benda Ini 2 Kali

“Nak jarak-jarakkan anak, sekali nak jarakkan tiga tahun, sebelum tiga tahun m4ti1, seorang tu je lah yang tinggal, nasib baik anak kita lelaki”

Itu antara bait-bait yang keluar daripada mulut arwah pelawak Abam Bochey ketika ditemu bual penulis kira-kira dua minggu lalu pada 29 Januari 2020.

Ketika itu Abam ditemui sewaktu menghadiri sidang media pelancaran Teater Korupsi Dewan Semandung di Istana Budaya, Kuala Lumpur.

Jawapan itu diberikan secara berseloroh ketika menjawab pertanyaan penulis apabila diajukan soalan mengenai perancangannya untuk menambah cahaya mata.

Bahkan itu sebenarnya bukan perkataan m4ti yang pertama keluar daripada mulut arw4h Abam.

Sebaliknya, ia merupakan kali kedua pelawak itu menyentuh soal m4ti1 ketika diajukan soalan dalam sesi interviu yang sama.

“Saya ‘rancang’ je setiap hari, kalau ada, ada lah, kita tak tahu sebab entah tiga empat tahun m4ti pulak, nanti seorang je anak,” katanya yang mengulang sebanyak dua kali perkataan m4ti.

Hari ini, penulis menyedari bahawa perkataan ‘m4ti’ yang keluar daripada mulutnya itu seolah-olah memberi petanda bahawa ‘hari’nya pada masa itu sudah hampir tiba.

Namun, siapa sangka, hanya selepas 12 hari, apa yang dituturkan arw4ah Abam itu kini menjadi realiti.

Arwah Abam meninggalkan seorang anak lelaki, Syed Uthman Hamzah yang kini berusia lapan bulan selepas menghembuvskan naf4as terakh1irnya semalam.

Ia merupakan cahaya mata sulung hasil perkahwinannya bersama Siti Norhidayah pada Disember 2017.

Kredit: rosemerah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : Shahrol Shiro /ohmymedia

Be the first to comment on "Selepas Dua Hari Pemergian Abam, Baru ‘Muncul’ Gambar Isterinya. Ramai Sebak Lihat Keadaan Isteri Abam Bocey"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*