“Saya tak mahu hip0krit, nak kuatkan dalaman dulu sebelum ikhlas bertvdung… Dulu hormat permintaan suami” – A Aida

PRODUSER filem Datuk A. Aida berkata, keputusan mengenakan hijab yang dibuat sebelum ini bukan atas kehendaknya tetapi sebagai mentaati permintaan suami, Ariff Aziz selepas mereka bernikah pada 21 Julai 2018.

Mereka berc3rai pada 25 April 2019 selepas sembilan bulan mendirikan rumah tangga.

A. Aida atau Zaidah Awang, 49, berkata, dia tidak mahu menjadi hip0krit dan men1pu diri sendiri iaitu mengenakan tudung namun hatinya belum jujur untuk ke arah itu.

“Semasa kahwin, saya patuh dan dengar nasihat suami walaupun hati saya tak ikhlas melakukannya. Selepas berc3rai, saya tidak mahu men1pu diri saya lagi dan lebih baik saya menjadi diri sendiri.

A. Aida ketika bertudung.

“Lagipun cara pemakaian tudung saya selama ini tidak sempurna kerana saya masih mengen4kan pakaian mengikut b3ntuk bad4n contohnya sewaktu ke gim dan sebagainya sedanngkan ia bukan imej sempurna bagi wanita yang bertudung,” katanya.

A.Aida diminta mengulas imej terbaharu ketika muncul dalam Anugerah Juara Lagu ke 34 (AJL34) pada malam Ahad apabila tidak lagi memakai tudung.

Dia merupakan penulis lirik untuk lagu Kisah Cinta Kita nyanyian Hafiz Suip.

Saya selalu berdoa berdoa untuk menjadi baik dan saya harap peminat di luar sana doakan yang terbaik.

A. AIDA

PRODUSER

Tambah A Aida, dia menyedari kewajipan memakai tudung itu adalah wajib bagi setiap wanita beragama Islam namun dalam hal ini dia memohon orang ramai agar terus berdoa supaya pintu hatinya terdorong untuk terus melakukan perkara lebih baik pada masa hadapan.

Bagaimanapun produser ini menasihati peminatnya agar tidak menjadikannya idola atas apa-apa perbuatan tidak sempurna yang dilakukannya.

“Saya selalu berdoa berdoa untuk menjadi baik dan saya harap peminat di luar sana doakan yang terbaik. Mungkin ada di antara doa-doa itu diperkenankan Allah dan Dia memakbulkannya.

Gambar kenangan A Aida bersama suaminya Ariff Aziz dan anak-anak A Aida hasil perkahwinan terdahulu. Mereka berc3rai pada 25 April 2019.

“Anda juga yang dapat ganjaran berbanding kalau kita mengvtuk dan menc3rca. Saya juga masih mencari diri. Saya nak kuatkan dala4an saya dahulu,” katanya.

Dalam perkembangan lain filem terbitan A Aida iaitu Ratu Kala J3ngking akan menemui penonton di pawagam pada 27 Februari ini.

Ia membariskan pelakon antaranya Nadia Brian, Amar Asyraf, Mas Khan, Datuk Fizz Fairuz dan Fauziah Nawi.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: MSTAR

Be the first to comment on "“Saya tak mahu hip0krit, nak kuatkan dalaman dulu sebelum ikhlas bertvdung… Dulu hormat permintaan suami” – A Aida"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*