Gaji Neelofa Sebagai Pengarah Bukan Eksekutif Cecah Lebih RM270,000, Warganet Terk3jut!

Umum mengetahui bahawa Neelofa merupakan antara wanita yang terkenal di Malaysia. Bukan sahaja kerana dia anak seni tetapi diseb@bkan oleh kebijaksanaannya dalam bidang bisnes.

Semua pasti kenal dengan jenama Naelofar Hijab dan susu pisang Nilofa kan? Bagi yang mungkin sudah lupa, pada tahun 2017, usahawan wanita itu telah dilantik sebagai Pengarah Bebas Bukan Eksekutif untuk syarikat penerbangan terkenal iaitu AirAsia.

Keputusan itu mendapat persetujuan semua ahli pengarah AirAsia atas seb4b Neelofa merupakan usahawan yang berjaya dan bijak lantas boleh menyalurkan idea baru untuk tranformasi syarikat itu kepada penerbangan digital.

Pun begitu, selepas lantikannya itu, kita tiada mendengar langsung perkembangan mengenai tugasan atau sumbangan wanita cantik itu kepada syarikat penerbangan tambang murah tersebut.

Mungkin tidak diheb0hkan kepada umum, namun ramai juga yang tertanya-tanya apakah signif!kan nelofa dgn jawatan yang besar itu.

Baru-baru ini, tuIar ‘res!t’ pendapatan wanita itu sebagai salah seorang ahli lembaga Safety Review Board untuk AirAsia pada tahun 2018. Mengej0tkan kerana gaji yang diterimanya ialah RM279,375 tidak termasuk elaun sebanyak RM8,000.

Segelintir netizen meluahkan rasa tidak faham mereka kenapa Neelofa dimasukkan di bawah S@fety Review B0ard sedangkan dia tiada latar belakang mengenai keseIamatan penerbangan. Selain itu, ada yang tertanya-tanya atas usaha apa yang membolehkan dia menerima pendapatan sebanyak itu..

Pun begitu, ada juga netizen yang merasakan bahawa Neelofa layak menerima jumlah wang tersebut dan orang lain tidak perlu mempers0alkannya

Apa pula pendapat anda?

Sumber:cari

Be the first to comment on "Gaji Neelofa Sebagai Pengarah Bukan Eksekutif Cecah Lebih RM270,000, Warganet Terk3jut!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*