“Adik sayang sangat papa” tahun lepas isteri p3rgi selam4nya, kini anak pula pergi m3nghadap Ilahi

“Adik sayang sangat papa” telah menjadi ucapan terakhir dari Nur Hafiya Aufa Mohd Taquddin sebelum pergi buat selamanya.

Nur Hafiya Aufa Mohd Taquddin, 3, telah ditik4m oleh bapa saudaranya di Felda Cherul 2, Kemaman, Terengganu petang semalam.

Adik sayang sangat papa

“ADIK sayang sangat papa”. Itu ucapan penuh bermakna yang pastinya tidak akan dilupa oleh ayah m4ngsa Mohd Taquddin Ramli, 33, selepas dimaklumkan anaknya itu ditik4m.

Menurut Mohd Taquddin, dia sangat terkejut selepas mendapat panggilan daripada ahli keluarga yang memaklumkan anaknya ditik4m jam 1.30 petang semalam.

Dia yang bekerja sebagai juruteknik di sebuah kilang di Johor berkata, dia bergegas pulang ke Kemaman sejurus mendapat tahu berita s3dih itu.

Saya tidak putus-putus berdoa supaya Nur Hafiya tidak ser1us

“Ketika itu saya sedang bekerja, dalam keadaan terkejut saya tidak putus-putus berdoa supaya kec3deraan dialami Nur Hafiya tidak serius”.

“Kira-kira 10 minit selepas itu, saya mendapat maklumat dia (Nur Hafiya) g4gal diselamatkan, hanya Tuhan sahaja yang tahu perasaan saya,” katanya ketika ditemui di Bilik F0rensik Hospital Kemaman, hari ini.

Tambah bapa berusia 33 tahun itu, kali terakhir dia bertemu dengan anaknya yang berusia tiga tahun berkenaan pada Ahad lalu ketika Nur Hafiya datang melawatnya di Johor.

Dia sangat manja dan sering bergurau dengan saya

“Nur Hafiya beritahu datuknya yang dia rindu saya, sebelum dibawa berjumpa saya”.

“Selama dua hari bersama, perangainya agak pelik. Dia amat manja dan sering bergurau dengan saya, kasih sayangnya nampak lain sangat,” katanya kepada Harian Metro.

Ujarnya Mohd Taquddin lagi, pada malam terakhir bersama Nur Hafiya, arwah sering mengusap kepala dan janggutnya.

Dia kerap bercerita mamanya berada di syurga

Selain itu, Nur Hafiya juga turut beberapa kali memberitahu yang 4rwah sangat menyayanginya.

“Dia juga kerap bercerita mamanya kini berada di syurga”.

“Saya tidak menyangka itu petanda Nur Hafiya akan pergi buat selama-lamanya,” katanya.

Kem4tian isteri tahun lalu dan hil4ng anak tahun ini

Dengan nada sedih Taquddin berkata, kes3dihannya yang kem4tian isteri akibat kem4langan tahun lalu masih belum terubat dan kini dia pula kehil4ngan anak kesayangannya itu.

Sebelum ini, isterinya Umie Baizura m3ninggal dunia akibat kem4langan Ramadan lalu yang menyebabkan Nur Hafiya dijaga oleh keluarga terdekat lain.

Difahamkan, svspek yang berusia 26 tahun dipercayai pen4gih ddah dan pes4kit m3ntal ditngkap petang semalam.

Selain itu, svspek telah menik4m m4ngsa pada bahagian d4da sehingga menyebabkan kem4tian.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber: vaniladaily

 

Be the first to comment on "“Adik sayang sangat papa” tahun lepas isteri p3rgi selam4nya, kini anak pula pergi m3nghadap Ilahi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*