PU Amin beng4ng dengan video terbaru dari Caprice

PENCETUS Ummah (PU) Amin kesal tindakan penyanyi rap Caprice yang memuat naik video berbaur s1ndiran terhadap isu PU Abu di laman sosial Instagram.

PU Amin atau nama sebenarnya Mohammad Amirul Amin Lokman, 26, berkata, apa yang dilakukan Caprice boleh dianggap sebagai bvli dan menjatvhkan m4ruah golongan itu.

“Laju awak buat kerja, kerja awak tak habis nak membahan para ustaz.

“Cukup-cukup la bro. Semua benda awak nak ulas. Bila orang lain ulas macam awak buat awak c0mplain, awak kata usel3ss, awak kata bod0h.

“Awak fikir kami PU, Imam Muda, ustaz ni budak-budak yang boleh dibvli ke bro?

“Awak fikir awak seorang sahaja betul bro. Teruskan dengan cara awak,” ujarnya.

Menerusi video berkenaan Caprice memuat naik paparan berita di beberapa blog hiburan berkaitan kontr0versi PU Abu yang didakwa cur4ng sekali lagi.

Caprice tidak membuat sebarang ulasan sebaliknya bertindak keluar dari bilik dan menukar baju yang dipakai kepada jubah putih serta meminta pengikutnya berzikir.

Dalam pada itu, PU Amin berkata, Caprice bersikap tidak adil dan sentiasa membela rakan-rakan baiknya yang menerima kec4man netizen.

“Bila kena dengan budak awak, awak kata Tuhan maha pengampunlah, ambil masa lima tahunlah… bila orang lain buat silap awak b4ntai.

“Awak terus fokus 2040 dan aplikasi awak kerana itu lebih baik untuk umat Islam,” ujarnya.

Hasil semakan mStar mendapati komen tersebut sudah pun dipadamkan.

 

Sebelum ini, Caprice ber4ng dan menggelar PU Amin sebagai b0doh apabila menegur penyanyi rap MK K-Clique yang dikecam netizen gara-gara memakai rantai emas kerana minat.

Dalam status terkini, PU Amin dalam perjalanan untuk membawa jemaah menunaikan Umrah. Beliau juga sempat memohon maaf kepada semua sebelum berangka ke tanah suci.

“Doakan saya kawan kawan . InshaAllah saya akan membimbing 120 orang jemaah umrah pada kali ini . Sekali lagi saya pergi ke Tanah Har4m . Tiap kali nak pergi umrah mesti rasa berdebar . Doakan ya kawan kawan moga semua dipermudahkan . Saya doakan kalian semua cepat dapat pergi umrah . Inilah tempat paling seronok untuk mengadu dan merintih . Hati akan sentiasa sedih . Saya direct pergi Madinah . Tak sabar nak ziarah Baginda Rasulullah Saw . Moga dapat kekuatan kembali untuk berpencak di arena dakwah yang penuh dengan ujian rint4ngan ini . Kirimkan doa kalian . Saya akan bacakan di Raudhah nanti . Saya teringin nak sampaikan salam kalian pada Baginda Rasulullah Saw . Moga cinta kita pada Rasulullah Saw akan terus subur . Saya nak minta ampun dan maaf pada semua yang mungkin kecil hati , terasa dengan teguran atau cara saya . Semuanya saya minta maaf ya . Ya Allah terimalah ziarah kami ini . Peliharalah ahli keluarga kami di Malaysia .”

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : Mstar via Dunia Dan Akhir4t

Be the first to comment on "PU Amin beng4ng dengan video terbaru dari Caprice"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*