Selepas Tular Kesempitan Hidup Puteri Balqis, Kawan Ibu Tampil Menjawab Tohmahan Netizen

Selepas tular kisah mengenai pelakon cilik Puteri Balqis mengalami kesemp1tan hidup sehingga terpaksa mengikat perut dan menjual buku di jalanan, pelbagai tohm4han dilemparkan kepada aktres tersebut.

Agak menyed1hkan apabila ada netizen yang mempertikai ibu bapa Puteri Balqis yang kononnya tidak menjaga kebajikan anak mereka sehingga terpaksa mencari wang sendiri demi kelangsungan hidup.

Tidak cukup dengan itu, ada juga yang mendakwa Puteri Balqis tidak lagi bersekolah dan menuduh kedua ibu bapanya mengabaikan masa depan kanak-kanak itu.

Terlalu banyak tohm4han dilemparkan sehingga seorang wanita dikenali sebagai Lola tampil mended4hkan perkara sebenar.

 

Lola mendakwa dia merupakan teman rapat kepada ibu kepada Puteri Balqis, berasa kes4l kerana ada individu yang sanggup melemparkan kata-kata neg4tif dan hanya tahu menyalahkan orang lain.

“Ada yang m4rah-m4rah kenapa Aqish (panggilan manja Puteri Balqis) tak sekolah? Habis macam mana masa depan dia? Dan macam-macam lagi perkara yang agak kurang sopan untuk ditanya.

“Maaf saya dan mak Aqish tak reply semua whatsapp tersebut. Sekiranya tak dapat membantu dari segi kewangan dengan membeli buku Aqish sekurang-kurangnya bagi la moral support.

sed1h sangat. Tahu nak blame je. Tak kurang juga ada yang whatsapp semata-mata nak pertikaikan kenapa as a parents tak jaga kebajikan Aqish,” luahnya.

Lola menerusi posting di laman sosial Facebook (FB) nya berkata, sebagai sahabat dia telah cuba yang terbaik untuk membantu keluarga Puteri Balqis.

Tambahan lagi apabila bantuan telah diminta daripada pihan tertentu tetapi tidak dilayan.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Place Your Order Now..❤️ Special Edition Planner Book by Puteri Balqis Whatsapp : @planner.ana.official ( 016-4420164 ) GRAB IT NOW❤️ #38poemsofputeribalqis #AllyOfUs🎱☔️🎼💚💛❤️💙

A post shared by PUTERI BALQIS (@rockingbalqis) on

“Lola sebagai kawan mak Aqish, dah cuba yang terbaik untuk tolong dorang terutama Aqish. Sebelum ni mereka pernah cuba minta bantuan dari beberapa pihak tertentu tapi tidak dilayan.

“Dorang pun segan sebenarnya asyik minta tolong sana sini, dorang pun ada maruah juga.

“Pernah Lola marah mak Aqish kenapa tak bagitahu tak ada duit nak makan selama beberapa hari sebab segan asyik minta tolong.

“Sampai bulan puasa pun tiada kenikmatan berbuka puasa seperti yang lain sebab tak ada duit nak beli makanan.

“Bukan kerana mak dia tak nak kerja, tetapi tak nak berkerja dengan keadaan Aqish yang macam tu,” katanya.

Kata Lola lagi, ibu Puteri Balqis menghubungi dia selepas terjumpa buku nota pelakon tersebut yang penuh dengan quotes.

 

“Mak Aqish send gambar-gambar quotes tu di whatsapp dan tulisan Aqish sangat sed1h dan deep. Dari situ timbul idea untuk membukukannya.

Since dorang memang tak ada duit, jadi Lola keluarkan modal untuk dorang, keuntungan memang sepenuhnya untuk dorang,” jelasnya.

Menurutnya buku 38 Poems of Puteri Balqis mengambil masa sebulan untuk disiapkan tetapi tidak mendapat sambutan pada awalnya.

Bagaimanapun, Puteri Balqis dan ibunya dapat membayar hutang dan beberapa bil penting selepas itu.

“Since kami jual secara Online di IG Aqish @ROCKINGBALQIS dan IG Planner.Ana.Official serta di Shopee, tiada sambutan.

“Semangat Aqish kembali down. Tapi Alhamdulillah pada bulan pertama jualan, dorang dapat bayar beberapa hutang dan bil penting.

“Ketika saya sedang buat buku Planner 2020, Aqish hantar lagi quotes motivasi dan terhasillah Planner 2020 No Regrets.

“Aqish beri idea untuk menjual buku dan planner satu set dan mereka kembali bersemangat…Pergi Kuala Lumpur, jual buku tepi jalan,” ujarnya.

Terdahulu kisah mengenai Puteri Balqis tular selepas stesen televisyen memaparkan sedutan temu bual kehidupannya dalam sebuah progam.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : Gempak via Tube Viral

Be the first to comment on "Selepas Tular Kesempitan Hidup Puteri Balqis, Kawan Ibu Tampil Menjawab Tohmahan Netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*