“Aunty nak menantu gov servant je” – Kongsi Pengalaman Dipandang Rendah Oleh Keluarga Ex, Tapi Akhirnya Bangkit

Korang pernah tengok tak rancangan dekat tv pasal keluarga yang tak merestui hubungan yang terjalin. Kadang-kadang tu ada sampai nak berkahwin tapi putus akhirnya bila keluarga tak berkenan.

Baru-baru ni, tular di laman Twitter mengenai perkongsian seorang wanita mengenai kisah dirinya yang pernah di pandang rendah oleh bekas kekasih dan juga keluarganya.

Kisah wanita berusia 25 tahun ini bermula sejak perkenalan dia dan ex nya itu sejak di bangku sekolah lagi.

Mereka mula berpisah apabila masing-masing melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi. Seorang masuk ke Uitm, seorang lagi masuk ke Matrikulasi.

Suatu hari, wanita ini pergi berjumpa keluarga ex nya itu, dan dia menceritakan bahawa kakak kepada bekas teman lelakinya itu sepertinya tidak menyukai dia kerana dikatakan keluarga mereka tidak sama taraf.

”Ya saya anak peniaga tepi jalan!”

“Mak Ayah saya miskin!”

Selain itu, wanita ini juga pernah menyampaikan hasratnya ingin membeli kereta Volkswagen kepada ex, tetapi dia hanya menggelakkannya dan terus memandang rendah kepada wanita ini.

“Suatu hari nanti kau dengan family kau menyesal sbab buat aku macam ni”

Namun setelah dirinya terus dikecewakan, wanita ini akhirnya sadar dimana dia perlu bangkit bagi kepentingan masa hadapannya.

Katannya, kini dia sudah bekerja selama 5 tahun dan mampu membeli rumah serta sebuah kereta Mercedes CLA AMG, dan menyelesaikan pembayaran hut4ng PTPTN.

Walapun pada sebelum ini pernah di pandang rendah oleh beberapa orang dalam hidupnya, wanita ini tetap bangkit dan membuktikan hasil kerja kerasnya itu mampu mengubah diri dan keluarganya.

Ish, min ingat dalam drama tv je yang nak menantu kerja gomen lah, kerja arkitek lah. Rupa-rupanya dalam real life pun ada juga. Tak apalah, yang penting wanita ini kuat dan dia berjaya buktikan bahawa hin4an yang pernah diterimanya itu menjadi pembak4r semangat untuk berjaya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : Lobak Merah

Be the first to comment on "“Aunty nak menantu gov servant je” – Kongsi Pengalaman Dipandang Rendah Oleh Keluarga Ex, Tapi Akhirnya Bangkit"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*