“Media Sosial Hari Ini Dijadikan Medan Untuk Meny3rang Dan Memb@ntai,” – Nabila Huda

Nabila Huda menerusi laman Instagram miliknya menyifatkan media sosial kini telah dijadikan medan untuk menyerang tanpa batasan oleh sesetengah pihak.

Jelasnya lagi, golongan netizen seringkali menulis dan berkongsi kata-kata k3jam tanpa memikirkan k3san kepada diri sendiri dan orang lain.

“Media sosial hari ini dijadikan medan untuk meny3rang dan memb@ntai tanpa belas kasihan.

“Tanpa memikirkan k3san pada diri sendiri atau orang lain. Golongan netizen terus menulis, merakam dan berkongsi komen2 kejam,” tulisnya.

Pelakon hebat ini turut mengaitkan kisah balu pengarah terkenal, Pitt Hanif yang turut menjadi mangsa kek3jaman warga internet dengan komen berbaur lvcah dan mengh1na.

“K3s terbaru, balu seorang penolong pengarah menjadi mangsa. Apa dosa isteri dan keluarga arw@h, hingga mereka turut dis3rang.

“Layakkah kita dihvkum sedemikian tanpa mengetahui apa kesalahan kita. Saksikan CURRHAT dan kongsikan kisah anda di talian 03-89575002/03-89575505 atau menerusi whatsapp 019-7551105,” kongsinya lagi.

View this post on Instagram

Media sosial hari ini dijadikan medan untuk menyerang dan membantai tanpa belas kasihan. Tanpa memikirkan kesan pada diri sendiri atau orang lain. Golongan netizen terus menulis, merakam dan berkongsi komen2 kejam. Kes terbaru, balu seorang penolong pengarah menjadi mangsa. Apa dosa isteri dan keluarga arwah, hingga mereka turut diserang. Layakkah kita dihukum sedemikian tanpa mengetahui apa kesalahan kita. Saksikan CURRHAT dan kongsikan kisah anda di talian 03-89575002/03-89575505 atau menerusi whatsapp 019-7551105.

A post shared by Nabila Huda (@kupu_kupu) on

Kenyataan ini turut mendapat reaksi netizen di ruang komen.

Sekadar imbasan, segelintir golongan selebriti telah mengambil pendekatan dengan tindakan und@ng-und@ng terhadap komen yang ditulis netizen.

Misalnya Rita Rudaini, Jasmin Hamid dan Misha Omar yang akui tindakan yang diambil adalah bagi mendidik netizen agar memberi komen yang baik, bukan sesuatu yang boleh menimbulkan f1tnah hingga menjejaskan nama baik.

Foto : Instagram Nabila Huda

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

 

Sumber: MH

Be the first to comment on "“Media Sosial Hari Ini Dijadikan Medan Untuk Meny3rang Dan Memb@ntai,” – Nabila Huda"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*