Emosi Ernie Zakri terganggu, tak tahan jadi m4ngsa ‘b0dy sh4ming’

PENYANYI Ernie Zakri berkata dia pernah menjadi m4ngsa b0dy sh4ming di Instagram dan kritikan neg4tif itu juga sedikit sebanyak menganggu emosinya.

Menurut Ernie atau nama sebenarnya Nur Ernie Shahirah Zakri, 28, dia sendiri mempunyai perasaan kurang yakin dengan saiz fizik4lnya yang bertubuh kecil.

“Saya pernah menjadi m4ngsa b0dy sh4ming. Mungkin disebabkan ketinggian saya menyebabkan orang nampak saya cepat berisi dan pipi tembam.

Ernie memuat naik status mengatakan dia perlu menurunkan berat bad4nnya kepada 43 kilogram.

“Mengkritik fizik4l orang adalah sesuatu yang tidak baik. Mereka fikir benda itu sekadar gurau tapi kita tak tahu perasaan orang itu macam mana.

“Walaupun orang kata saya bertubuh kecil tapi saya sendiri kurang yakin dengan badan saya dan sedikit sebanyak ia menganggu emosi… tapi tidak sampai down yang teruk,” katanya kepada mStar.

Ernie ada memuat naik status di Twitter mengatakan berat bad4nnya meningkat gara-gara gemar makan nasi dan dia meletakkan sasaran untuk mendapatkan berat 43 kilogram.

Sebelum ini juga, Ernie ada meluahkan rasa kurang senang berhubung komen netizen yang kerap mengkritik saiz dan bentuk bad4nnya.

Ernie perlu sentiasa mengawasi berat bad4nnya.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Gundah ini menyedari dia perlu menjaga pemakanan dan sentiasa mengawasi berat bad4nnya yang mudah naik.

“Berat bad4n saya tidak naik terlalu mendadak tapi sebab saya tidak berapa tinggi, jadi kena sentiasa kawal makan dan awasi berat bad4n.

“Saya sendiri teringin nak rasa sihat dan ada tubuh badan yang fit. Jadi, buat masa sekarang, saya hanya jaga pemakanan sahaja dan lakukan beberapa senaman,” ujarnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : mStar

Be the first to comment on "Emosi Ernie Zakri terganggu, tak tahan jadi m4ngsa ‘b0dy sh4ming’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*