“Boleh dipenj4rakan tidak melebihi 6 bulan” – Rakan Baik Bekas Isteri Da’i Farhan Buat Aduan Kepada Jais

Nampaknya isu pasal Da’i Farhan masih belum berpenghujung, terbaru rakan baik isterinya Nafsarah Maliki atau lebih dikenali dengan Ches Al-Maliki ada memfailkan aduan atas d4kwaan melanggar Und4ng-und4ng Keluarga Islam.

Lapor mStar Online, Farhan telah melakukan polig4mi diluar kebenaran mahk4mah dan melanggar S3ksyen 23 Enakmen Und4ng-Und4ng Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003.

Bahkan mencer4ikan bekas isterinya Fatin Nurrul Ain Mat Aris dengan tal4k satu tanpa kebenaran mahkamah. Kata Datuk Hazizah Kassim, pegu4m syarie.

Boleh dikenakan hukum4n dend4 tidak melebihi RM1,000 atau penj4ra tidak melebihi enam bulan atau kedua-duanya sekali”

Laporan itu dibuat di bahagian penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Bangunan Sultan Idris Shah, Shah Alam, hari ini.

Kata Hazizah lagi, perbuatan Farhan itu telah mencem4rkan agama islam, lebih-lebih lagi mempunyai latar belakang sebagai ikon pendakwah.

“Jika kita teliti, Nik Farhan juga telah melakukan penghin4an dan menyebabkan agama Islam dipandang h1na melalui perkataan, perbuatan dan tulisan.”

Katanya lagi, segala kenyataan Nik Farhan di media sosial seolah-olah mempersend4kan dan mencem4rkan kesucian islam.

“Selain itu, ianya diharap dapat memberi pengajaran kepada pendakwah lain di luar sana agar tidak sewenang-wenangnya mengeluarkan kenyataan”

Hurm, kalau tak silap ada pegu4m lain pernah bahaskan pasal isu ni.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : Lobak Merah

Be the first to comment on "“Boleh dipenj4rakan tidak melebihi 6 bulan” – Rakan Baik Bekas Isteri Da’i Farhan Buat Aduan Kepada Jais"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*