“Siapa suruh tak reti didik anak” – Kena Bayar RM118,300 Sebab Anak Cal4rkan 10 Audi Dekat Showroom

Sepasang suami isteri dip4ksa membayar 200,00 yuan (RM118,329) oleh pihak sebuah showroom Audi di Guilin, China.

Menurut AsiaOne, ia disebabkan anak kecil mereka berusia 3 tahun telah menc4larkan 10 kereta Audi termasuklah keluaran terbaru, Audi Q8 menggunakan batu pada 24 November lepas.

Pihak showroom kemudian meminta kedua ibu bapa kanak-kanak itu membayar ganti rugi kerana keros4kan itu akan membuatkan kereta tersebut tidak lagi dilabel sebagai kereta baru walaupun selepas dicat semula.

Disebabkan cal4r itu juga, 10 kereta terbabit hanya boleh dijual dengan harga yang lebih murah, itu pun pihak mereka berkemungkinan dikenakan tindakan atas kesal4han pen1puan.

Bagaimanapun, pasangan itu dikatakan tidak bersetuju dengan harga yang dikenakan pihak showroom dan k3s ini telah dibawa ke mahk4mah. Pada 3 Disember baru-baru ini, kedua-dua pihak bersetuju untuk selesaikan masalah itu dan pasangan terbabit membayar sejumlah 70,000 yuan (RM41,415).

Mahk4mah turut berkata kepada pasangan itu bahawa menggunakan ‘Anak saya masih kecil’ dan ‘Anak saya tidak faham apa-apa’ tidak boleh diguna pakai untuk mengurangkan pampasan yang ditetapkan.

H4kim juga turut menasihati pasangan terbabit supaya pantau anak kecil mereka dan bantu kanak-kanak itu untuk explore sesuatu benda baru di sekelilingnya, dengan cara lebih baik.

Sebab tu pentingnya didik anak sejak kecil…

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : Lobak Merah

Be the first to comment on "“Siapa suruh tak reti didik anak” – Kena Bayar RM118,300 Sebab Anak Cal4rkan 10 Audi Dekat Showroom"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*