Tergemp4r!! Penyanyi ‘Memori Cinta Lvka’,Datuk Nassier Wahab Telah Pergi Buat Selama Lama Nya, Punca Sebenar Dide4hkan

Penyanyi Datuk Nassier Wahab men1ngg4l dunia kira-kira jam 12.45 pagi Khamis di Pusat Pakar Universiti Malaya (UMSC), Petaling Jaya akibat k4nseer rahang.

Berita dvka tersebut dikongsi rakan karib Allahyarham, Zur Eda yang juga penyanyi era 80-an menerusi perkongsian di aplikasi Whatsapp.

“Innalillahi-wainnaillah-hirojiun…Dukacita dimaklumkan Datuk Haji Nassier Wahab baru sahaja mengheembvskan na4snya terakhir pada pukul 12.45 pagi di UMSC.

 

“Mohon sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah dan kita doakan semoga roh All4hy4rham ditempatkan bersama r0h para solihin,” tulisnya ringkas.

Namun ketika dihubungi, Zur Eda memberitahu sedang dalam perjalanan ke hospital.

Pada 1 Jun lalu, Nassier pernah menjalani pembeed4han membu4ng ketvmbvhan pada rahang kiri, dan memberitahu keadaanya semakin pulih.

 

Difahamkan ketvmbvhan tersebut mula dikesan selepas Nassier menjalani prosedur men4but gigi, beberapa tahun lalu.

Terdahulu, Nassier pada April tahun lalu pernah dimasukkan ke h0s1tal untuk menjalani pembeed4han membu4ng kelenjar dan ketvmbuuhan pada leher.

Allahy4rh4m pernah menyertai program realiti Gegar Vaganza (GV) musim kedua pada tahun 2015, dan menduduki tempat keempat.

 

KUALA LUMPUR: Penyanyi, Datuk Nassier Wahab, 55, selamat menjalani pembeed4han membu4ng kelenj4r pada leher di pusat perub4tan swasta di Shah Alam, Selangor, awal pagi semalam.

Pembantu peribadinya, Alif Salim, berkata kelenj4r sebesar bola ping pong pada leher kiri penyanyi itu berpunca daripada g4nggu4n saraf selepas menc4but gigi sekitar awal tahun ini.

“Pembeed4han kecil ini memang perlu dilakukan segera kerana ia semakin membesar. Walaupun tak s4kit, beliau rasa kurang selesa dan ris4u jika peny4k1t lain pula datang andai ia ditangguhkan.

“Malah, sehari sebelum masuk ke hospital untuk membuat persediaan pembeed4han, bengk4k kelenjar itu katanya mula berdeenyvt-deenyvt. Alhamdulillah, semuanya sudah selesai.

“Berikutan ia hanya pembeed4han kecil, doktor memintanya berehat beberapa hari saja sebelum bekerja semula. Kami ucapkan terima kasih di atas doa yang diberikan orang ramai,” katanya kepada BH Online.

Kata Alif lagi, Nassier dibenarkan pulang ke rumah, hari ini, dan bakal mengadakan persembahan pertama selepas keluar w4d pada 20 April ini di Ipoh, Perak.

“Datuk seorang yang kuat semangat dan komited pada janji. Ikutkan, beliau pastikan tiada tugasan yang dibatal atau ditunda sebelum beliau menjalani pembeed4han ini.

“Apa pun, sebelum meneruskan persembahan di Perak, beliau sudah mendapatkan kebenaran doktor dulu,” katanya mengenai penyanyi yang bakal tampil dengan album baharu berjudul Dunia Cinta itu.

Terdahulu, penyanyi berpengalaman itu meluahkan rasa kesyukuran apabila segala urusan sepanjang berada di h0spit4l dipermudahkan.

“Syukur, alhamdulillah pembeed4han berjalan lancar di bawah pengawasan doktor pakar. Tinggal untuk berehat saja dan kembali aktif untuk meneruskan kehidupan.

“Terima kasih juga di atas doa anda sekalian,” katanya menerusi perkongsian gambar berbaju pes4kit di katil h0spital yang disertakan kapsyen di laman Instagram peribadinya, pagi tadi.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : BeritaHarian via TubeViral

Be the first to comment on "Tergemp4r!! Penyanyi ‘Memori Cinta Lvka’,Datuk Nassier Wahab Telah Pergi Buat Selama Lama Nya, Punca Sebenar Dide4hkan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*