“Jangan fie, ingat Allah” – Muat Naik Gambar Berimej Wanita, Netizen Syak Safiey Illias Beri ‘Hint’ Kembali Perangai Lama?

Setelah sekian lama tidak memunculkan diri di media sosial dan katanya sudahpun kembali ke pangkal jalan, semalam, jutawan kosmetik Safiey Illias mengejutkan pengikutnya di media sosial.

Menerusi akaun Instagram peribadinya, Safiey telah memuat naik gambar dirinya berambut panjang dan berimej seperti seorang wanita dengan caption mencurigakan iaitu,

Masa untuk kembali. Wait and see.”

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Masa untuk kembali . Wait and see . . . #dsiempire #apasalahsyinta #syintagila #safieycosmetics #auroraTAB

A post shared by AURORA®️TAB (@safieyillias94) on

Sudah buang implan silikon dan berimej seperti lelaki tapi…

Kalau korang ikuti kisah Safiey sebelum ni, ramai yang tahu Safiey ni pada awalnya berimej seperti perempuan dan telahpun kembali ke fitrahnya buat kali yang pertama.

Tapi tak tahu apa penyebabnya, Safiey kembali berubah dan sekali lagi bertaubat menjadi lelaki semula apabila dia benar-benar nekad dengan membuang implan silikon dan mendiamkan diri daripada media sosial buat seketika waktu.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Alhamdulillah . Maaf mgkin jrg update baru selesai buang implan silicone . Ayah suruh . Saya turuti . Sbb saya fikir esok mati mcm mana . Saya buat demi redha Allah dan mak ayah . . . Kwn ada juga yg halang , tp nnti di akhirat saya yg kene jawab bkn kwn saya . Saya xboleh nk tulis panjang2 sbb sakit . Semoga stiap darah yg menitik semasa di bilik bedah adalah darah syahid . Amin . Doakan saya cpt sembuh . Sakit longlai . Bdn lemah . Salam MAAL HIJRAH yg akan dtg x lama lgi . . . #Dsiempire #apasalahsyinta #syintagila #safieycosmetics #hijrahsyinta

A post shared by AURORA®️TAB (@safieyillias94) on

Perubahan Safiey ternyata mendapat sokongan netizen ramai meskipun masih ada yang mengec4m dan menganggap perubahan ni pun sementara juga kerana Safiey akan kembali jadi ‘wanita’ bila ‘poket sudah kering’. Erk!

 

“Emm tak tau la nak cakap macam mana kalau nak jadi perempuan sekali lagi… murung!”

Gambar yang dimuat naik Safiey ini mendapat pelbagai respon netizen yang rata-rata keliru dengan apa yang dimaksudkannya sebagai ‘masa untuk kembali’. Ada yang mengagak Safiey akan kembali dengan imej lama dan rata-rata menasihati supaya Safiey kembali mengingati Allah.

Malah ada juga mengvgut untuk ‘unfollow’ sebab beenci perkara ni dah berulang berkali-kali dan seakan Safiey sengaja melakukannya demi marketing produk. Ah min pun fening!

Apa-apapun kita bersangka baik je lah, mana tahu Safiey nak mengimbau kenangan jadi perempuan ke. Doakan semoga imannya masih teguh dalam hati. Aaminnn.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : Lobak Merah

Be the first to comment on "“Jangan fie, ingat Allah” – Muat Naik Gambar Berimej Wanita, Netizen Syak Safiey Illias Beri ‘Hint’ Kembali Perangai Lama?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*