“Habislah Lofa”, Sampai Dr.Amalina Pun Tegur ‘Over Claim’ Susu Pisangnya

Lepas satu-satu kontr0versi yang menimpa usahawan selebriti, Neelofa. Terbaharu, Dr. Amalina pula menegur iklan susu pisang jenamanya yang menyalahi etika.

Walaupun isu ini sudah dimainkan warganet, namun merasakan tanggungjawabnya sebagai pengamal perub4tan, Amalina meminta pihak pengurusan Neelofa menjelaskan mengenai ‘over claim’, produknya ini.

Lalu banyak pendapat yang menegaskan produk sebegini perlu diambil tindakan kerana iklan yang melampau.

Namun, timbul pula cerita baru bahawa bukanlah pihak pengurusan Nilofa sendiri yang mengeluarkan ‘over claim’ ini tetapi pihak stokis dan ejennya yang membuat bahan grafik sendiri. Namun disebabkan mereka berkongsi bahan, maka ramai yang menganggap ianya dari pihak HQ.

Setakat artikel ini ditulis, tiada jawapan balas dari Neelofa walaupun dia aktif di laman Twitternya mengucapkan terima kasih kepada peminatnya.

Jadi, pihak Neelofa sendiri perlu tampil memberi penjelasan mengenai produknya. Jika ia dibuat oleh para ejennya, maka Lofa perlu tampil menepis khasiat yang dimanipulasi itu. Rasanya orang akan lebih menikm4ti susu pisang Nilofa kerana ia sedap bukannya boleh mengubati penyakit. Ayuh! Jernihkan keadaan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : CARI via KhalifahMedia

Be the first to comment on "“Habislah Lofa”, Sampai Dr.Amalina Pun Tegur ‘Over Claim’ Susu Pisangnya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*